SHout

27 September 2012

Boleh tak kalau ...

hi


Hey dearest ! aku ? aku ? aku ? aku nak update nie , aku nk post entry nie , harap hangpa tak bosan bila baca blog aku keyh ? aku harap hangpa sentiasa faham apa yang aku cuba jelaskan dlm blog nie . And jangan la marah aku bila aku cuba lepaskan geram aku dalam blog nie , apasal ? hangpa teqasa ka ? eh ! kami tak kata kat hangpa pong , so hangpa jgn la buat pulun -,- kalau hangpa bertegas nak teqasa jugak , eh ! suka hati hangpa la , asalkan hangpa bahagia ^^

So how ? semart tak ayat aku ? siyesli mcm TERlebih vangang ja bila aku baca balik , tapi kan ? tapi kan ? macam lawak pong ada . tralala ~ aku tak mau main-main , aku nak siyes nieh ! tgk muka aku tgh serius nieh ! =.=" <-- wakakaka ! face macam orang kehilangan botoi kicap ja . elek-elek ! jangan la kecoh sangat , hang nk pih mana yang kalut sangat ! nie ! aku sebenaqnya , nak buat ayat jiwang , eh ! ayat sedih , eh ! ayat menyampah ! eh ! eh ! HAHA , okey-okey , lets start now dear ! scroll ke bawah nun disana ~yey !
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Boleh tak kalau kau bagitahu aku apa itu cinta ?
boleh tak kalau kau bagitahu aku apa itu rindu ?
boleh tak kalau kau bagitahu aku apa itu sayang ?
boleh tak kalau kau bagitahu aku apa itu sebuah janji ?
boleh tak kalau kau bagitahu aku apa itu kebahagiaan ?
boleh tak kalau kau bagitahu aku apa itu perpisahan ?
boleh tak ? boleh tak kalau kau terangkan pada aku apa erti semua itu ?
Sebenarnya kau tahu kan apa semua itu ?
sebenarnya kau tahu kan apa erti semua itu ?
sebenarnya kau lebih arif kan semua itu ?
sebenarnya kau lebih berpengalaman kan untuk itu ?
Boleh aku tanya kau sesuatu ?
kenapa kau tak tepati janji kau pada aku ? 
kenapa kau tinggalkan aku ? 
kenapa kau lukakan hati aku ?
kenapa kau sanggup biarkan aku terus menangis ?
kenapa ? kenapa ? 
begitu banyak persoalan yang aku ingin sangat kau jawab .
kau sedar yang kau dah pun buat aku menderita dengan sikap kau ?
kau sedar apa yang kau dah buat ?
kau sedar orang yang selama ini tersenyum sebab kau akhirnya muram sebab kau ?
kau sedar atau tidak ?!
kenapa kau sanggup lakukan semua ini pada aku ?
kenapa kau tega buat insan yang selama ini teman kau dalam susah payah menangis sebab kau ?
apa belum cukup pengorbanan yang selama ini aku lakukan ?
aku sedar siapa aku , aku sedar aku tidak layak untuk kau , siapalah aku ini dimata kau ,
aku ibarat sebuah novel yang tidak bernilai dimata kau ,
apabila kau rasa novel itu bagus , 
baru kau hargainya , supaya suatu hari nanti kau akn membacanya kembali , 
tapi jikalau novel itu membosankan , lepaskan kau membacanya , kau akan campak di tepi .
apa begitu sekali penilaian kau terhadap diriku ini ?
seandainya aku menyatakan bahawa aku masih menyayangi kau ?
seandainya aku menyatakan bahawa aku masih mencintai kau ?
apa yang akan kau lakukan ketika itu ?
apakah aku boleh merasai kasih sayang kau buat kali kedua ?
tapi aku tahu , semua itu tidak akan berlaku lagi ,
aku tahu dalam diri kau , dalam hidup kau hanya ada dia seorang ,
aku berharap kau mampu jaga dia dengan elok , aku harap kau tak akan sakitkan hati dia .
tak akan kecewakan dia sepertimana kau lakukan kepada ku ,
kerana aku tahu bertapa sakitnya bila dilukai oleh seseorang yang kita sayang .
aku tidak mampu berdendam dengan kau , 
aku tidak mampu untuk membenci kau , 
aku tidak mampu melupai semua kenangan bersama kau ,
meskinpun kau sudah menjadi milik orang lain , aku tidak mampu untuk melupai kau .
aku tidak mampu , ikhlas dari hati aku , aku masih menyayangi kau , 
hidup aku bagaikan mati perasaan terhadap lelaki .
aku bagaikan tidak boleh menyayangi lelaki lain . percaya la , aku tidak mampu .
biarpun luaran aku senyum , aku ketawa , 
sebenarnya aku sedang menyembunyikan perasaan sedih aku .
biarlah aku seorang yang menanggung kesakitan ini . 
biarlah aku seorang yang menanggung derita ini . 
kerana aku yakin semua ini ada hikmahnya . 
setiap hari aku mendoakan kebahagiaan kau .
andainya suatu hari nanti kau tahu yang aku masih menyayangi kau .
andainya suatu hari itu kau tahu aku sudah tiada .
aku harap kau mampu doakan aku , 
supaya dari situ aku tahu yang kau tidak pernah melupakan diri aku yg kerdil ini .
andainya suatu hari nanti kau menyesal dengan perbuatan kau kepada aku ,
andainya suatu hari nanti kau ingin memohon maaf ,
percaya la sayang , aku sudah lama memaafkan dirimu itu .
semoga kau bahagia hingga ke akhir hayat ,
aku disini tidak putus untuk mendoakan kau sayang , 
izinkan aku untuk ingat kau sampai bila-bila .
jangan pernah kau paksa aku untuk melupakan kau .
kerana itu mampu membuatkan aku terseksa :')


Yeah ! see ? jiwang tak aku ? kihkihkih , act , tgk gambar yang kat atas sekali tu . yey ! silakan anda scroll ke atas semula , maaf kerana menyusahkan hangpa , memang itu niat aku ! HAHA*GelakKejam :D agak-agak sesuai tak ayat tu dgn gambar yang sudah pon TERtempek nama aku yang indah itu . match kan ? eh ! english la pulok , martabatkan bahasa jiwa bangsa ! yeah ! harap sesuai la noh ! aku tak ada la pandai sgt nk jiwang-jiwang nie . siyesli aku rasa mcm haremmm ja -,- agree wif me right ? oh god ! suka hati hangpa la . lets me tell u something ! semua yg TERtaip di atas ialah luahan hati aku , terasa bergetar jari aku nk menaip semua itu ? adakalanya semasa aku menaip semua itu aku ingin menangis , tapi sampai bila aku harus lemah ? kan ? kan ? tiba masanya untuk aku bangkit ! terima kaseh buat semua yang cuba beri aku nasihat ! espeaclly my lovely KAKAK KANDUNG ! yang bagi aku ceramah yg begitu menyayat hati ini -,- walaupun dalam nada marah , tapi aku tahu dalam setiap kata-kata hang ada benarnya ! aku sayang hang la ! thankz so much ! love u all ! 

sekian :')






Terima kasih sudi baca Entry Ini :)

No comments:

Post a Comment