SHout

25 September 2012

★ Aku sayang Novel ★

hi

Hey rakanku yg dihormati , di sini aku ingin ungkapkan sesuatu . iaitu ~ aku rindu hampa ! yey ! akhirnya , aku luangkan masa jugak untuk post dlm blog yg agak suram kusam ini . 
sorry la weyh , aku sibuk la . terasa malaih gila nak pih hupdate blog . malaih nak keluaqkan ayat untuk taip dlm blog nie . yuhuuu ~ mesti hampa nak suruh d-aktif ja blog nie kan ? ehh ~ sy syg blog sy , blog aku , aku punya suka la nk update ke tak nak -,- okMaaf , emo TERlebih ~

Hampa semua sihat ? alhamdulilah sihat ja kan , kalau tak sihat tu , org kata lebih baik mencegah dari merawat , ye dok ? ye la kan ? tok sah duk banyak songgeh sesangat , lempang mauw ? HAHA 
oh ya , kalau dh tahu sakit tu , pergi la makan ubat , tak payah nak tunjuk kuat sgt , kang pitam tgh jalan tak naya ja duk buat org lain susah hati , tak itu sudah ponggg menyusahkan org lain ? -,-

HAHA , maaf la , mesti hampa dah tensyen , ayat dari atas semua deret nk membebel mcm mak tiri marahkan anak tiri dia ja kan ? so ? tolong la paham , aku just caring pasai hampa la . aku tak mau hampa sakit ? penyayang tak aku ? HAHAh . ok2 , aku stop membebel k . jgn la bac sekerat ja , baca la sampai habes weyh , baru taw jalan cerita dia , hehe , syg HANG ~ *tetibaPulak -,-

Sebenarnya , aku nak post pasai novel weyh , tapi dah pulak melalut psai benda lain , caring punya pasai la katakan ^^, Eh ! hampa minat novel ? minat baca novel ? tak kisah la novel tentang apa sekali ponggg ~ novel tak semestinya tentang percintaan , HANG tak minat novel percintaan pih la beli novel tentang peperangan , perjuangan -,- . SEE ? ganaih tak ayat aku ? so ? ada aku kesah ? kihkihkihkih 

Aku minat baca novel dari darjah 6 , biasa la ikut perangai kakak2 aku , depa beli novel aku tolong bacakan , baik tak aku ? then alu explain dar A-Z , Yuhuuu ~ kakak aku tak payah dh nk bazirkan masa untuk membaca novel , just hanya keluarkan duit ja . baik tak kakak aku ? baik kan ? kan ? aku tak buli depa la . sekarang nie , depa pulak asyik pinjam novel aku , dah aku bagi pinjam boleh pulak duk buat harta depa ? eh ! tak leyh aku , terasa nk pih serang rumah depa nk selongkaq mana pih la novel aku semuanya -,- . hilang dek dlm setor kata depa , aduhai ! tak ke terasa nk ketuk kepala depa dgn botoi ayaq ? sabar je la yg mampu . 

Sini ! sini ! novel yg pasti suatu hari nanti aku akan dptkan ! aku nak novel nie ! please sesiapa yg baik hati , silakan beli & post dekat rumah sy . I want it ! HAHA , nieh dia novel yg aku suka tu . meh tgkk ~






See that ? itu la novel yg aku nak buat masa skrg nie , *tapiBacaJugakNovelYangLain* hampa pernah tak baca novel yg aku boh gambarnya diatas ini ? mesti ada yg pernah kan ? so mesti depa taw sama ada novel tu best or tidak , Siyesli la weyh , aku tak tipu hampa , nivel nie best , percaya la :'( tudia , sampai mcm tu sekali ayat aku nk buat hampa percaya bertapa bestnya novel itu , HAHA , sambil taip entry nie sambil dgr lagu mengintar tirai kamar dari exist , BEST yoo ! *okeyIklanSebentar* semlm baru baru ja aku habes baca novel dia yg bertajuk 7Hari Mencintaiku . YEsHH ! mula2 baca tak best sgt , tapi bila dh tgh2 tu , haiyoo ! setiap part pasti ada yg sedih , bestnya ~ But ! just 1 karya dia ja aku belum baca lagi . novel keluaran yg paling latest tu , yg Takdir itu milik aku , itu aku belum baca lagi . ntah la best or tak . tap novel dia yg lain ! memang best , tak rugi kalau beli ^^,

Pada pendapat aku la , baca novel nie tak buang masa kita la weyh , ini tak , suka hati hang ja duk kata , daripada baca novel baik baca buku teks sekolah , dapat jugak ilmu , habes hang egt aku baca novel nie mcm baca kosong ja ? tak dapat ilmu ? mcm tu ? please la open minded sikit , aku baca nie la , aku dpt ilmu taw , dlm novel tu mcm peribahasa aku taw , ayat yg bagus2 , boleh buat karangan yg baik . tak rugi weyh ! lalala ~ lantak hang la nk kata apa2 pon , asalkan hang bahagia sudah ^^. 

 ★  sekian semua  ★ 











Terima kasih sudi baca Entry Ini :)

No comments:

Post a Comment