SHout

19 February 2014

Aku takut


Takut? takut apa ni alia? eh? kenapa ni? haha.. gua risau pasal pasal pasal pasal pasal SPM... Risau ke takut ni? actually dua dua.. mohon la.. aku aku tak boleh nak tahan untuk tunggu lama lagi.. seriously, aku taksabar aku nak dapat cepat cepat.. alangkah indahnya dunia kalau result keluar esok ja.. tak ada la aku rasa ketaq semacam ja.. aish.. tahun ni umur aku 18tahun, haks.. pulun gila nak habaq.. eh.. tak pa la.. aku yang menaipnya, mohon yang baca jangan nak muntah sangat la.. apa apa, aku sebenarnya taktahu nak type apa.. haha.. 
*oktaklawak -.- 

Seriously, aku lebih rela, kalau lepas exam dapat teruis result, macam zaman persekolahan dulu dulu, habis ja exam pagi.. petang tu suruh cikgu siapkan jugak tanda, esok nak tahu dapat apa.. kan baguih macam tu, aish .. gua dah tak rela nak tunggu lama lama weh.. dah macam macam aku pikir ni.. mula la nak melalut nak menikah, wah.. di alam yang baru, berstatuskan isteri... perghhh.. gatai eh.. syafiq, nanti kita kahwin tau, tunggu saya tau.. heheheh..ok berbalik kepada spm tadi.. aku ambik 10subjek, haiya, memang gila ar, banyak sungguh.. jenuh nak kejaq, dah la aku masuk sekolah lambat, takpergi sekolah hampir 5bulan, kesian gua kan :'( mohon simpati, lekaih nanges untuk gua cepat....... tapi, awak awak awak semua ingat saya nak putuis asa? haha.. Im not like that la.. kaki aku ja yang cedera, tangan dengan otak aku masih lagi berfungsi.. lagi pun aku memang takboleh tengok orang lebih pandai dari aku, gua memang iri hati, tapi gua takguna cara kotor ok, gua main cara sihat.. kita sesama study la.. hehe.. alhamdulilah, dulu masa pmr gua takmampu rangkul top10.. tapi sejak gua pulun masa spm, alhamdulilah.. gua memang top10 la.. selalu dapat no 6 dari 37 org dalam kelas.. apa apa pun , matematik gua memang tak ada siapa yang boleh potong ar, setiap exam gua dapat markah paling tinggi.. usaha gua berbaloi.. berkat cikgu.. even selalu jawab salah dalam kelas, selalu kena marah dengan cikgu dalam kelas, selalu buat muka blur dalam kelas, haha, nakal betul aku ni -.-

Bagi aku, matematik je la yang aku berharap, trial gua dapat A ok subjek matematik.. hahah.. ok gua bangga sangat dengan usaha gua.. aku ni tak ada la pandai mana pun, cuma usaha tu ja, kalau nak kata aku ni rajin, aish aku pemalas kot, cuma aku tak ikut hati aku, aku selalu ikut kata otak aku, kalau ikut hati, haha.. memang gua tak akan sentuh buku pagi petang siang malam la.. sebab aku otak selalu pikir masa depan, selalu pikir apa la akan jadi kat aku kalau aku malas study, dapat result teruk nak mampuih, apa la orang akan pandang aku nanti, macam mana aku nak berjaya kalau sikap malas asyik dituruti... haa~ gua dah mula rasa nak berceramah la pulak.. nevermind.. tahu tak, lagi lama aku tunggu, lagi selalu aku pikir pasal result lagi aku rasa taktenang, tapi bila difikirkan balik, aku dah buat yang terbaik, study petang siang malam tghpagi, sanggup balik sekolah pukul5 setiap hari, sanggup berdepan dengan soalan soalan yang sungguh rumit, pecahkan otak untuk dapatkan jawapan, hanya mampu bertawakal je la, semuanya redha je la.. cuma perasaan takut tu selalu ada dengan aku kalau aku terfikir pasal result nak keluar.. perlu ke? -.-

Bahasa Melayu
Sains
Pendidikan Islam
Matematik
Sejarah
English
Geografi
Pendidikan Seni
Perdagangan
Ekonomi Asas

Itu subjek yang aku ambik, nampak senang kan? ekonomi asas paling killer tahap membuat aku macam nak masuk ICU -.- memang mencabar la subjek tu, dalam kelas aku ada dua orang ja yang power dalam subjek ni, tapi alhamdulilah, aku takpernah gagal lagi dalam semua subjek ni, ini semua berkat mak aku sebab sentiasa kiss aku setiap pagi, doakan aku, lepas tu hantar aku naik kereta pergi sekolah.. haha.. yela, pakai tongkat mana boleh naik moto -.- terima kasih mak, sayang mak ! muahh :* 





Terima kasih sudi baca Entry Ini :)

No comments:

Post a Comment