SHout

30 December 2013

22 Disember 2013


Ehem ehem, setiap kali aku terasa nk update blog, mesti aku terfikir, apa yang aku nak update ni? pastu aku mesti terfikir apehal otak aku kosong gila gila sampai tak ada idea langsung tuk update, pastu aku pun jadi gelong pastu aku pun bosan dan akhirnya layan running man je la, haks ~ Tapi tapi tapi , harinya gua ada cerita untuk update, haha.. wah excited kau, actually bagi aku entry kali ni maybe special sikit la, sikir jerww ~ entah la aku pun taktahu nak mula acana kan, tapi aku nak jugak share benda ni dengan pembaca sekalian, heuw heuw ~ lets go ! baca la baca la ..

Story dia acani, pada 6 Disember, ada family days kat Pantai Teluk Senangin, almaklum la, setiap tahun family besar gua akan ada kan hari untuk mengeratkan silaturrahim antara saudara saudara sekalian la, ok serius memang best gila, macam macam aktiviti la duk ada, aktiviti untuk kekanak, aktiviti untuk para remaja dan aktiviti untuk org veteran, ecewah. haha, ok memang syok nak habaq mai ni, itu aktiviti disiang hari, dikala malam menjelma pulak, ada BBQ, bakar daging, bakar sosej, bakar jagung dan bakar ikan keli.. tapi aku malam tu memang penat tahap nak mampuih, gila mandi laut dengan nak jaga anak kakak aku lagi, terpaksa dukung depa dalam air, punya nak bagi anak buah main air laut la, haha, biasa la, tahun lepas pergi pantai gua takboleh mandi sebab bertongkat, paha punya pasai takpe la , so tahun ni gua mandi puas puas la, haha. pastu pastu kan kan, ada aktiviti untuk semua golong bercampur perempuan lelaki semua masuk, haha, aktiviti ini la dinanti nantikan.. bola baling pantai, tapi gua takmain pun, takboleh lari lagi, atas arahan dokter gua dari kelate nuh.. laaa ~ lupa pulak nak bagi tau, haha. mak aku ada la bawa dua org anak angkat dia, nama depa nama depa... Syafiq dengan Harith.. depa ni kawan abg aku dari uitm.. masa main bola baling pantai tu, aku duk tepi pantai, gila penat tahap gila main air punya pasal, so gua rileks rileks sambil tengok mak gua lari lari, comel ok.. mak gua, opkoss la. haha.. pastu pastu mak aku keluar, entah la kenapa, aku pun sebenarnya takfaham. haha, tukar player maybe. pastu start main balik, mak aku terjerit terpanggil tersebut sebut nama syafiq ni, aku pun usha la, makhluk yang nama syafiq ni, dia pakai baju hijau masa tu, warna fav kakak gua ok, hahah. masa aku tengah usha tu, tetiba dia senyum.. eh ! haha, hensem kau, baru aku sedar kawan abg aku hensem rupanya.. haha. ok stop..

Pada malam kala pulak, aku memang bertempek sebelah abg aku, yeah ! sebab aku sayang gila gila abg aku sorg ni, abg aku sorg ni ja ok, dia la hero aku no 2 dlm family aku ni , 1st hero bapak aku la, haha.. pada malam tu kan, ni nak habaq mai, aku ada la jugak usha syafiq ni, haha, yela, mak aku risau sgt anak angkat dia takmakan, sampai kan aku boleh jeles la -.- serius aku jeles, mak aku layan depa mlm tu, haha. eh, disebabkan tangan aku sgt sakit teramat, so mood aku malam tu tersangat la down, memang muka aku masam gila, tapi mkn tetap mkn , haha, siap main suap suap sosej kat abg aku lagi, eceh, haha. pastu keesokkannya, kami nak balik, sebelum balik rumah, family aku, family paksu dgn family paklang, kami p bershopping dulu kat lumut, family yang lain semua dah pulang, dan kami bershopping dulu la , aku tak beli apa pun, aku tengok biasa ja, apa yang dishoppingkan entah la, haha, masa shopping2 tu, aku ada la jugak terpandang pandang syafiq ni, haha, ok gedik, actually biasa la, mata aku, suka aku la nak pandang apa pun kan, haks.. ok gua kurang ajar -.- 

Eh, baru aku perasan kenapa aku story pasal Family Days pulak ni, haha, k la, sini aku story pasal syafiq pulak , sebenarnya dia bakal suami aku, eh, haha, mula mula acani, dia ada add aku kat pesbuk, dan aku approve la 11 Disember, haks, ok aku gedik, aku sedar, haha, pastu kan ,, aku chatting2 la dengan dia sekejap, sekejap eh? haha, pastu takchatting, pastu 15 Disember kami mula chatting balik, haha, pastu hari hari la chatting, pastu dia minta no aku bagai, pastu dia mula berkata kata manis dekat aku, cakap nak curi hati aku bagai, eh, aku pun terfikir dia nie dah kenapa, last last dia jujur dengan aku, dia suka aku, ok aku dah gila masa tu, haha.. aku cakap kat dia kalau nak kawan kalau berani kena tanya kakak aku atau abang aku , pastu pastu dia add akak aku kat wechat, pastu dia tanya kakak aku, serius aku taksangka dia buat betul, aku ingat dia main main je, rupanya dia tanya betul, haha, ok respect la, pastu pastu kami watsapp watsapp setiap hari, dan bermula la cerita kami berdua pada 22 Disember 2013, oh ya sambung balik , lepas dia tanya kakak aku, esok tu, akak aku bagitahu mak aku, pastu esok tu abang aku baca watsapp aku dgn dia, dan semua dah terbongkar dan hehe, alhamdulilah... 

Untuk dia, hello awak tu, boleh tak kalau nak tidur bagitahu la sy dulu eh , penat la nak tunggu lelama :( penat? haha, la sgt ~ sy sayang awak, haks, even sikap yang pelik, eh pelik ke? entah, haha, Tapi tapi awak minat Man.United, sy Chelsea :( sedih tak sama, takboleh la nak bersorak sesama, takboleh la nk ajak awak pergi tgk chelsea lawan kat stadium, ecewah, haha. Jaga diri bebaik, jangan mengorat perempuan lain eh, haha, study leklok, hehe, IloveYou, muah muah muah ~ ok gua dah gedik tahap bangang, haha. sekian ~



Terima kasih sudi baca Entry Ini :)

No comments:

Post a Comment