SHout

15 May 2014

Sambung Belajar Episode 4


Ada lagi ka yang nak baca entry aku ni ? sampai tahap masuk episod ke 4 dah ni? anyone? oyehh, to silent reader, thanks so much k.. cause dah memeriahkan lagi blog aku ni.. ahaks.. lets start now ! 

Actually, macam aku kata dalam entry aku yang lepas lepas tu.. taksalahkan letak tajuk yang sama just buat macam episode sebabnya memang entry ini pun berkaitan sambung belajar jugak.. Im too lazy to think a new title.. haha.. btw, episode 3 aku dah bagi tahu result upu nak keluar dah kan ? haha.. yey ! alhamdulilah.. syukur ke hadrat Ilahi.. dah 6 hari result upu keluar.. 

Ramai cakap, tunggu result upu lebih gerun dari tunggu result spm.. haha.. betul la tu.. aku pun rasa benda yang sama.. Its was like erghhh !@#$%^& rasa macam macam la.. aku macam biasa la.. 3-4 before result keluar, memang mood aku dah kelaut.. semua benda yang aku buat takjadi.. marah orang tu, marah orang ni.. yang jadi mangsa dia ialah syafiq.. ohmaiGod.. sorry sayang ='( hope u understand why Im like this.. hope u still loving me.. *oktetibajiwang -____-

10 May, aku memang terasa excited nak check la, dengan perasaan yang takut lagi kan menyampah ni.. haha.. TEPAT jam 12 tgh hari aku check.. aku dah siap sedia dah pun ngadap komputer adik aku.. siap on dan siap tengok runningman satu episode, lolz -___- k ... kesudahan dia.. aku check guna mesej ja.. what the fish alia? hahah.. aku dah tahu.. memang sistem upu tetiba jadi slow ya amat la.. aku dah faham sangat dah pun.. so aku just check guna mesej, sent dekat 15888 kot.. aku dah lupa number apa.. ahaks.. alhamdulilah.. dalam masa 5minit.. dia dah reply.. ya Allah, masa tu debaran sangat sangat la.. jantung aku berdegup laju nahaii.... hahahah... aku buka mesej tu.. its was like Yey ! mak ! I got it ! mak ! dapat dapat.. code dia HM110 dekat UiTM.. then, aku blur.. course apakah ini ? yang aku tahu aku just apply 3course dekat UiTM ni.. accounting, nursing and hotel management.. aku pun check la.. dan ia.. HOTEL MANAGEMENT.. yey aku senyap -.-

Memang aku tak expect gila akan dapat course ni... dari dulu aku minat nak jadi chef, but kalau nak jadi chef kena ambik cullinary art, but jugak aku taknak.. so aku just choose yang ada kaitan sikit sikit dengan chef.. ada kaitan ka ? hahahahahaha... before result upu keluar, aku ingat akan dapat course nursing.. haha.. mak aku nak sangat la aku jadi nurse.. seriously aku taknak pun belajar yang something related to medic.. tapi dah impian mak.. aku cuba la minat sikit sikit.. terpaksa la kuburkan minat aku.. haha, nampak macam tak ikhlas bukan ? lolz -__- bila result upu keluar, ohmaiGod, kenapa dapat course HM110? kenapa tak nursing, well~ saingan terlalu sengit baq hangggg ! mula aku pikir nak masuk ipts ja.. aku dapat unikl kos fisio.. tapi bila dipikir pikirkan balik.. hmm, better aku ambik UiTM daripada UNIKL.. yuran pun murah.. ahaks... mak aku pun tanya la banyak kali, nak terima ka takmau ? mula aku cakap taknak pergi, sebab nak tunaikan impian mak aku.. pastu tetiba mak cakap "p ja la kalau dah minat hang kot tu, mak tak kisah, belajaq leklok sampai berjaya..kalau boleh belajaq la dulu, kalau takboleh bawa kos tu, ayah dah izinkan hang masuk swasta" ya Allah, tersentuh sangat bila mak kata macam.. ='(((

So, aku decide memang aku pergi UiTM yaww ! haha.. bukti dia..



What the ? Permatang Pauh ? Bukit Mertajam ? Pulau Pinang ? Ya Allah.. dekat sangat ! hahaha, syukur sesangat dapat dekat.. boleh selalu balik.. kalau dah homesick boleh suruh akak ambik balik rumah.. muahahahahaha.. syukur alhamdulilah.. belajar something yang aku minat dengan jarak yang tak jauh dengan rumah mak.. memang sangat diidamkan aku.. hahah.. if ada pilihan pun sama ada nak belajar jauh atau dekat.. my choice is DEKAT ! fullstop ! 1st, aku tahu family aku bukan hartawan.. 2nd aku taknak susahkan family ambik aku for every sem.. ohmaiGod.. habis ja sem.. kena balik dengan beg yang besau besau.. dah jauh pastu erghhh takdapat bayangkan.. 3rd senang aku nak balik setiap hujung minggu if bosan duduk kolej.. hahah

Ada jugak certain manusia yang suka belajar jauh jauh, but its all depends la.. nak belajar sampai hujung dunia pun lantak kau la kan.. haha.. 


Gambar curi.. hahah.. siap tengok jadual lagi tu.. ahaks.. nampak semangat dia macam mana ?


Tips yang boleh diamalkan.. for me memang aku ikut, tapi sehari dua ja la, lepas tu tak buat dah.. haha, looser -___- tap kalau 2-3minggu lgi nak exam memang aku buat.. seriously ok ! haha.. cuma kalau 2-3bulan lagi nak exam ja aku tak buat.. awal lagi la konon -___-

UiTMPP ni ramai ex-senior smkts tempat aku sekolah dulu.. dan yey ! dan dan dan ex senior smkap pun ada jugak kat UiTMPP ni.. hahaha.. ok stop mengarut -__-

Just 2weeks more to me settle all of that.. medical checkup, injection, beli baju, stokin, blablablablab.. seriously, baru siap 20% hahaha..lolz..

To all my friends yang takdapat, jangan sedih sedih ya, nanti aku tolong hampa buat rayuan upu k.. banyakkan berdoa, In Shaa Allah dapat.. Allah tahu apa yang terbaik dalam hidup kita.. jangan mudah putus asa ok, aku still ada untuk tolong hampa before aku jadi orang penang yaww ! hahah.. Goodluck sayang sayangku semua.. kbye 





Terima kasih sudi baca Entry Ini :)

No comments:

Post a Comment