SHout

9 May 2014

Sambung Belajar Episode 3



I like both anime.. conan with dragon ball.. wau wau gituhh ! 

_____________________________________________________

Syukur Alhamdulilah, this is very make me crazy ! setiap hari pikir, eceh, kau pikir ke alia? HAHA, pikir la jugak.. cuma belum give up ja.. sebab akak senior cakap, kalau dah tunggu result upu pun dah cepat give u, memang tak kemana la, susah nak berjaya, mental tak kuat, rohani blablabla.. dah akak comel tu membebel pulak.. btw akak tu student medic, bakal dokter..eh -____- oh yeh ! seriously, ohmaiGod, finally keluar jugak kan.. 

Aku yakin sangat dah semua batch 96's memang dah ketaq lutut habis punya taksabaq la nak cek result.. rileks la beb, 10 Mei pukul 12tengah hari baru boleh cek.. haha.. for me memang pengalaman paling best la bila semua pakat kecoh pasal result upu since 4 Mei.. pelbagai drama la yang berlaku.. yang paling gempak sampai ada junior yang bergaduh dengan senior senior la.. agak kurang ajar la kat situ kan.. but not me ok.. aku cuma penonton/pembaca yang terlalu innocent nak mamfus. ahaks.. please, jangan contohi siapa yang bersikap kurang ajar tu.. tersangat la 'bobdoh'.. opsss ! sorry.. 

Dari apa yang aku tahu la, result spm 2013/2014 keluar 20 Mei kot, hasil dari research aku la, hamboi gitu.. kalau aku silap, please jangan nak kondemm aku sangat la kan, takde manusia yang tak buat salah.. be matured la, kita semua dah besar.. kalau nak pandang dari satu sudut, kita semua boleh pikir, dalam malaysia ni berapa ramai student lepasan spm yang buat permohonan dekat laman upu.. berapa ramai ? dan cuba bagi tahu aku, siapa pulak yang tapis semua pelajar tu ? komputer ? mesin ? haaa~ siapa ? seriously, tak patut kita semua naik darah sebab result upu keluar lambat.. Yang tapis pelajar semua tu manusia jugak, manusia yang tahu erti penat.. mereka dah cuba sehabis baik.. mesti ada yang cakap mcm ni "dah itu kerja mereka, lantak mereka la, taknak kerja berhenti, menyusahkan orang ja" nampak tak kurang ajar dia? aku baca ayat ni dalam group dekat pesbuk tu kalau tak silap.. aish.. ingat nak screenshot ja.. tapi malas la.. kalau tidak memang terpampang la muka kau dalam blog aku yang indah lagi suci ni.. nahaiiii ~

Taksangka kan orang macam ni pun ada.. kau pikir pegawai upu tu nak uruskan berkaitan upu semata mata? caitt! selfish betul la.. better pergi la berdoa bebanyak moga kau dapat masuk Uni ok beb...

Lesson dia, please respect, tak kisah la, senior ka sesiapa sahaja ok.. aku sendiri pun batch 96.. so aku sendiri rasa what debaran result upu ni, tapi aku boleh ja rileks, takde la pulak kecoh macam kau.. marah taktentu pasal, cetuskan perang bagai.. masalah ok.. euwww ! DAN ada satu lagi problem sorang perempuan ni.. taktahu la bagi hampa kelakar or what.. but for me its funny one.. dia post tanya something about universiti, but tak dilayan oleh maha senior ni.. langsung dia cakap nak quit dari group tu, then marah senior.. what the ? hampa rasa ? HAHAHAHAHAHA, ok lawak hambar -___- aku takfaham betul la apa masalah dia ni, ada ja student lain tanya tapi tak dilayan, aku tengok rileks ja, takde la pulak nak melenting bagai.. seriously ramai kot.. kita ni budak lepasan spm mohon la faham jugak senior kita tu tengah sibuk study ke exam ke..kita pun taktahu kan.. mereka jugak ada life sendiri, bukan nak ngadap group tu sepanjang hari semata mata nak jawab soalan hampa semua.. adoi.. payah la kalau lagu ni..  HAHAHAHA ok lawak hambar lagi -___-

Bukti keluar 10 Mei 2014 ni.. semua aku calaih dalam group pesbuk then tempek dalam blog kesayangan aku ni.. bagus bukan? ahaks





Haaa, nampak tak semangat aku nak sambung belajar macam mana ? muahahah, punya berlambak aku calaih, ini bukan tamak ok .-. 

So, I wish semua batch 96 dapat berita gembira 10 May ni, termasuk la aku.. banyakkan berdoa, In Shaa Allah.. apa yang kita nak kita akan dapat dengan izin ALLAH =') masih lagi ada masa untuk kita berdoa.. ingat la jangan pernah jemu untuk berdoa, meminta kepada ALLAH.. ALLAH tahu apa yang terbaik untuk kita.. wahh motivasi free nampak.. eceh alia.. aku kan exPRS.. ada kena mengena ka? k ignore it -___-




Terima kasih sudi baca Entry Ini :)

No comments:

Post a Comment