SHout

11 July 2012

Hampir Tiba :))

hi

Hey ! ampa yg baca entry nie ! 
Lia nk ucapkan terima kaseh sbb sudi dtg blog Lia yg ntah ap ja nie .
*cehh ! ayat skema --'

Sokay la , la ampa teruskan baca nie , ampa semua tahu kan ? ramadhan hampir tiba rite ? SubhanaALLAH .
cepat betul masa berlalu kan ? terasa mcm baru ja masuk tahun 2012 . *eceh ! lawak tak berapa nak jadi --, .so how ? dh prepair ke nk sambut ramadhan tahun ? kurma dh beli ? senamgat ja beli , jenama YUSOF TAIYOB lagi . first pose mesti ampa makan , mai posa yg ke 20 lebih , TERsimpan kemas dlm peti ais , sian dia , beku sudaa --' . dh alang-alang beli tu , makan ja la sampai abes . siyesli , Lia kureng la makan kurma nie ! hah ! semangat ja suruh org makan , Lia pon kurang makan , eh ! sekurang-kurangnya Lia makan jugak . yg ampa yg tak makan langsung tu ? tak reti makan bagai , oh my ! maaf sy tak jaga tepi kain org , kerana kain sy pon mak sy jaga , HAHA , sewel !

Sebut ja pasal ramadhan mesti ramai yg dh terbayang-bayang pasal raya kan ? HAHA . siot betul ! eleh ! Lia taip entry sambil dgr lagu raya ! awesome bai ! HAHA , Apa yg bestnye bulan ramandhan nie , bagi Lia la , boleh kurangkan berat badan ! yeah ! kurangkan berat badan aku yg ntah tak dikenalpasti berapa beratnye . oh ! so tak ambik tahu betuik . HAHA , bulan lepas timbang berat Lia 50kg ja . bulan nie ntah la . malaih pulok aku nk p cari penimbang segala bagai . lantak la ! asalkan kawan aku kata aku comey aku tak kisah ! HAHA . then ! bulan nk himpun pahala berlambak-lambak-lambak kan . insyaALLAH , dgn itu hidup kita lebih tenang lebih dilindungi dan sewaktu dgnnya , tak lupa jugak doa untuk kedua ibu bapa Lia , kepada muslim muslimat sekalian , dan kepada atuk dan nenek Lia tak lupa jugak kepada adek beradek Lia yg tersayang nie . 

Lagi ! lagi ! apa yang Lia suka bulan ramadhan nie sbb bila time bukak posa ja mesti makanan sedap-II . yg kureng sedap pon semua kata sedap ! *pa benda yg aku merapu nie ? adoi fening dh --' HAHA . Ye ! memang best bila pergi bazar ramadhan . Ingat lagi masa Lia duk kat kulim dulu . pergi bazar ramadhan macam pasar malam yg sungguh meriahnye . adoyai ! rindu pulok org kulim kat sana :') . kat Alor Pongsu nie bazar ramadhan tak besar sgt . tap best la jugak ! ada mcm2 makanan , air bagai . Lia kalau pergi bazar Lia akn cari AIR SOYA ! sedapnyeeeee ~ xtually kalau masak byk-II pon mang makan tak habes la kan . so mak Lia Masak mang tak byk KOT ! HAHA . jgn risau mak , anak mu semuanya kuat makan , dari yg kurus sampai la berbadan STAFF bagai ! perghh ! ayah aku ja kureng makan :') so kay la . HEHE .

kALau nk citer lagi pasal ramdhan nie mang tak kan habes la kan ,
macam-II nk diciternya . so ?
Sekian sudahh :))



Terima kasih sudi baca Entry Ini :)

1 comment:

  1. thirah pon kureng makan kurma jugak .. * peace *

    ReplyDelete